Een reis van Utrecht naar Naxxar: Road tripping door Europa

02/16/2024

Van Nederland naar Malta

Toen de zon haar gouden gloed over de schilderachtige straten van Utrecht begon te werpen, hing de verwachting dik in de lucht. Het was het begin van een avontuur, een reis die ons van het hart van Nederland helemaal naar het mediterrane juweeltje Naxxar in Malta zou brengen. Met kaarten in de hand, snacks in voorraad en een afspeellijst klaar om de soundtrack van onze expeditie te spelen, begonnen we aan een onvergetelijke roadtrip door Europa.

Dag 1: Utrecht naar Brussel

Onze reis begon met een vlotte rit door het Nederlandse platteland, langs windmolens en tulpenvelden. De snelwegen strekten zich voor ons uit en beloofden eindeloze mogelijkheden. Toen we de grens met België overstaken, veranderde het landschap subtiel, maar de warmte van de Belgische gastvrijheid verwelkomde ons met open armen. In Brussel bewonderden we de grandeur van de Grote Markt en smulden we van decadente Belgische chocolade voordat we ons voor de nacht terugtrokken.

Dag 2: Brussel naar Straatsburg

We lieten België achter ons en trokken door de schilderachtige Ardennen, waar dichte bossen en glooiende heuvels een serene achtergrond vormden. Toen we Frankrijk binnenkwamen, bevonden we ons in de charmante stad Straatsburg, bekend om zijn vakwerkhuizen en de prachtige kathedraal van Straatsburg. We dwaalden door de geplaveide straten van de oude binnenstad, smulden van Franse gebakjes en namen de sfeer van dit Elzasser juweeltje in ons op.

Dag 3: Straatsburg naar Luzern

Zwitserland lonkte met zijn belofte van adembenemende landschappen en we gingen gretig op weg naar het zuiden. De reis door de Zwitserse Alpen was niets minder dan ontzagwekkend, met besneeuwde toppen en kristalheldere meren die ons bij elke bocht begroetten. In Luzern wandelden we over de Kapelbrug en bewonderden we de middeleeuwse architectuur die weerspiegeld werd in het rustige water van het Vierwoudstedenmeer. Een fonduemaaltijd rondde onze dag af en verwarmde ons van binnenuit te midden van de alpiene kilte.

Dag 4: Luzern naar Milaan

We lieten Zwitserland achter ons en daalden af naar de weelderige landschappen van Noord-Italië. Milaan wachtte ons op met zijn kosmopolitische flair en rijke culturele erfgoed. We brachten de dag door met het verkennen van de prachtige Duomo di Milano en het slenteren door de modieuze straten van de Quadrilatero della Moda. Tijdens het aperitiefuurtje nipten we van Aperol Spritzes op een bruisend plein en genoten we van de levendige sfeer van deze modehoofdstad.

Dag 5: Milaan naar Rome

Onze reis naar het zuiden ging verder op weg naar de Eeuwige Stad. Rome begroette ons met open armen, met zijn oude monumenten die getuigen van duizenden jaren geschiedenis. We bewonderden het Colosseum, gooiden munten in de Trevifontein en smulden van heerlijke gelato op de Spaanse Trappen. Terwijl de zon onderging boven de rivier de Tiber, proostten we op nieuwe avonturen en de tijdloze allure van Rome.

Dag 6: Rome naar Bari

Het Italiaanse schiereiland ontvouwde zich voor ons terwijl we de kust volgden richting de havenstad Bari. Hier gingen we aan boord van een veerboot naar het eiland Sicilië, onze toegangspoort tot de Middellandse Zee. Het zachte deinen van de zee wiegde ons in slaap terwijl we droomden van de avonturen die ons te wachten stonden aan de kust van Malta.

Dag 7: Aankomst in Naxxar, Malta

Toen de veerboot de kust van Malta naderde, borrelde de opwinding in ons op. We gingen van boord in Valletta en zetten koers naar Naxxar, onze eindbestemming. Naxxar, gelegen in het schilderachtige Maltese landschap, verwelkomde ons met haar historische charme en warme mediterrane gastvrijheid. We brachten onze dagen door met het verkennen van oude tempels, luieren op zonovergoten stranden en genieten van de smaken van de Maltese keuken.

Onze reis van Utrecht naar Naxxar was een ontdekkingsreis, een tapijt geweven van de draden van verschillende culturen en landschappen. Toen we afscheid namen van het eiland Malta, waren onze harten vol herinneringen die een leven lang zouden meegaan. En toen de weg zich weer voor ons uitstrekte, wisten we dat er nieuwe avonturen lagen te wachten, klaar om met elke kilometer die voorbij ging verkend te worden.

Anouk & Bauke

Latest posts in our blog

Be the first to read what's new!

Ook al bevind je je in het zonnige Malta, wij brengen een stukje Nederland naar jou toe! Op vrijdag 10 mei vanaf 19:00 uur nodigen we je uit om te komen genieten van heerlijke kroketten en frikandellen bij MeLounge in St Julians.

Het is zeker de moeite waard om een buskaart aan te vragen als je naar Malta komt, met een buskaart kan je GRATIS gebruik maken van de bussen, de ferries tussen Valletta en Sliema / Valletta en Birgu en de lift van Barrakka upper gardens. Zonder kaart zijn de kosten €2.50 per trip.

April is een geweldige tijd om Malta en Gozo te bezoeken, want het weer begint langzaam warmer te worden naarmate de lente vordert. In deze blog zullen we kijken naar het weer dat je kunt verwachten op deze prachtige eilanden in april, inclusief informatie over UV-straling en zwemomstandigheden.

Ben jij klaar voor het meest epische evenement van het jaar? Dutch Kingsday, the Malta edition, staat voor de deur en we hebben JOU nodig om tickets te verkopen en de feestvreugde naar een hoger niveau te tillen! Maar wacht, we zijn niet op zoek naar de standaard verkopers die je op straat tegenkomt. Nee, we zoeken mensen met...